Obecnie prowadzenie firmą coraz częściej jest związane z koniecznością powierzenia niektórych zadań zewnętrznym podmiotom. Może mieć to związek zarówno z zagadnieniami bieżącymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Sprawozdania roczne budzą strach dla wielu przedsiębiorstw. Prócz tego nie każda placówka posiada w takim stopniu przeszkolonych członków zespołu doradczego, by profesjonalnie taki raport zinterpretować. Z tego powodu znacznie częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej materii. Dobre agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego zleceniodawcę indywidualnie, ale też każdy projekt konstruują od podstaw. Tak właśnie dzieje się w przypadku raportów rocznych z funkcjonowania konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły konstruowane od podstaw, bez gotowych szablonów, z uwzględnieniem wyjątkowych cech danego podmiotu. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa bierze pod uwagę także cel konstruowania takiego raportu, jego wykorzystanie w praktyce. Podczas powoływania do istnienia raportu rocznego bardzo istotne są również częste konsultacje z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie zaprojektowany raport przedstawia treści zarówno statystyczne jak i odmienne w profesjonalny, a równocześnie fachowy graficznie sposób. Wszelkie badania otoczenia rynkowego są równocześnie przygotowywane przez fachowców z dziedziny marketingu. szkolenia dla „strażników marki”. Można zatem efektywnie wykorzystać je w dalszych działaniach przedsiębiorstwa, tak w wymiarze finansowym, jak i strategii ogólnych.